ادرار در نوزادان

 

راهنمای نمونه گیری ادرار در نوزادان

 

جهت انجام صحیح نمونه­ گیری ادرار در نوزادان و جلوگیری از تکرار نمونه­ گیری توجه شما را به نکات زیر جلب می­نمائیم.

1. نمونه­ گیری ادرار در نوزادان توسط کیسه ادرار استریل صورت می­گیرد برای استفاده بهتر از کیسه ادرار ، ابتدا محل ادرار نوزاد را (ناحیه تناسلی) با آب ولرم و صابون (مخصوص نوزادان) شستشو داده به گونه ­ای که هیچ روغن ، پودر بچه و صابون­ های حاوی لوسیون روی پوست محل شسته شده باقی نماند ، بهتر است خشک شدن محل شستشو در دمای آزاد صورت گیرد.

2. در مورد نوزاد پسر شستن آلت تناسلی و اطراف آن کافی است ولی در مورد نوزادان دختر بهتر است ناحیه تناسلی و اطراف آن تا مقعد شستشو داده شود.

3. جهت وصل کردن کیسه ادرار استریل برای نوزاد پسر ، لایه محافظ روی کیسه ادرار جدا شده و آلت تناسلی درون سوراخ کیسه قرار گیرد و محل چسب دار به اطراف محل آلت تناسلی چسبانده شود و برای نوزاد دختر لایه محافظ کیسه را جدا کرده و از قسمت تحتانی روی و اطراف ناحیه تناسلی را بکشید تا چین­ های پوست باز شده و کیسه به دقت در اطراف این چین­ ها چسبیده شود ، دقت کنید تا کیسه در تمام قسمت­ ها چسبیده شود.

4.پس از جمع آوری ادرار در کیسه ، بلافاصله به همراه کیسه درون ظرف استریل قرار دهید و حداکثر تا 2 ساعت به آزمایشگاه منتقل نمائید و در غیر اینصورت تا 12 ساعت در دمای یخچال (2-8 درجه سانتیگراد) نگهداری نمائید.

 

توجه شما به نکات یاد شده باعث افزایش صحت و دقت در آزمایش خواهد شد.

 

 


شماره پذیرش
شماره همراه

 

  » راهنمای دریافت جواب